PROTOKÓŁ
z Walnego Zebrania Sprawozdawczego
Członków Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury w Lubinie
z dnia 19 maja 2025 r.
Walne Zebranie Sprawozdawcze Członków Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury, otworzył prezes Zarządu - Wiesław Radojewski. Na początku zebrania prezes Zarządu wygłosił słowo wstępne i przywitał przybyłych na Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia. Symboliczną minutą ciszy uczczono pamięć zmarłej pod koniec miesiąca kwietnia koleżanki – Marii Urszuli Urbaniak.
Prezes Zarządu zaproponował wybór Przewodniczącego Zebrania. Wpłynęła jedna propozycja z Sali, by Przewodniczącym Zebrania został Jan Chronowski. W wyniku statutowego, jawnego głosowania uzyskał on 100% poparcia uczestników Zebrania.
Przewodniczący podziękował za zaufanie i wybór, a kontynuując obrady zaproponował by Protokolantem Zebrania została Elżbieta Jankowska-Ptak, która została wybrana przez aklamację. Przewodniczący Zebrania stwierdził że Walne Zebranie sprawozdawcze zwołane zostało zgodnie z §22 Statutu Członków Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury.
Następnie Przewodniczący przedstawił projekt porządku obrad i postawił pytanie o uwagi do tego projektu. Uczestnicy Zebrania uwag nie zgłosili, po czym Przewodniczący Zebrania poddał projekt porządku obrad pod głosowanie. Porządek obrad przyjęto jednogłośnie w głosowaniu jawnym. Porządek stanowi załącznik do niniejszego Protokołu.
Porządek obrad przedstawiał się
następująco:
1. Otwarcie zebrania.
2. Wybór przewodniczącego i protokolanta.
3. Zatwierdzenie porządku obrad.
4. Zatwierdzenie regulaminu Walnego Zebrania Sprawozdawczego.
5. Wybór Komisji Mandatowej, Komisji Skrutacyjnej i Komisji Uchwał i Wniosków.
6. Sprawozdania Zarządu LSTK z działalności za 2024 r. (merytoryczne i finansowe)
7. Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej LSTK z działalności w 2024 r.
8. Sprawozdanie Sądu Koleżeńskiego za 2024 r.
9. Projekt planu pracy na 2025 r.
10. Sprawozdanie Komisji Mandatowej stwierdzającej prawomocność obrad.
11. Dyskusja.
12. Zatwierdzenie sprawozdania z działalności merytorycznej Zarządu LSTK za 2024 r.
13. Zatwierdzenie sprawozdania finansowego za 2024 r.
14. Zatwierdzenie sprawozdania Komisji Rewizyjnej LSTK za 2024 r.
15. Zatwierdzenie sprawozdania Sądu Koleżeńskiego za 2024 r
16. Podjęcie decyzji w sprawie pokrycia straty wynikającego z rachunku zysków i strat.
17. Podjęcie Uchwały w sprawie wysokości wpisowego i składki członkowskiej od 2024
18. Uchwalenie planu pracy na 2025 r.
19. Dalszy ciąg dyskusji
20. Nabór kandydatów do: członków Komisji Rewizyjnej i członków Sądu Koleżeńskiego LSTK.
21. Przeprowadzenie wyborów członków Komisji Rewizyjnej i członków Sądu Koleżeńskiego
22. Ukonstytuowanie się Komisji Rewizyjnej i Sądu Koleżeńskiego
23. Przedstawienie protokołu końcowego Komisji Uchwał i Wniosków
24. Sprawy różne.
25. Zakończenie obrad.
Przewodniczący Zebrania zapoznał członków z Regulaminem Walnego Zebrania Sprawozdawczego, który został poddany pod głosowanie. Członkowie przyjęli Regulamin Walnego Zebrania, jednogłośnie w głosowaniu jawnym - w treści stanowiącej załącznik do niniejszego Protokołu.
W dalszej części Przewodniczący Zebrania zaproponował dokonanie wyboru Komisji Mandatowej, Komisji Skrutacyjnej oraz Komisji Uchwał i Wniosków.
Do Komisji Mandatowej zostały zgłoszone
następujące kandydatury:
1. Czesław Preneta
2. Maria Jolanta Bartosiewicz
Ze względu na brak innych kandydatur zamknięto listę proponowanego składu Komisji Mandatowej. Kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie, po czym kandydatury poddano pod głosowanie. Zgłoszeni kandydaci zostali wybrani jednogłośnie w głosowaniu jawnym.
Do Komisji Skrutacyjnej zostały zgłoszone
następujące kandydatury:
1. Grażyna Łępicka
2. Bernadeta Chronowska
Przewodniczący Zebrania pouczył kandydatów, że wyrażając zgodę na kandydowanie, nie będą oni mogli ubiegać się o kandydowanie do Komisji Rewizyjnej i do Sądu Koleżeńskiego. Ze względu na brak innych kandydatur zamknięto listę proponowanego składu Komisji Skrutacyjnej. Kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie, po czym również te kandydatury poddano pod głosowanie, gdzie w głosowaniu jawnym uzyskali jednogłośność.
Do Komisji Uchwał i Wniosków zostały
zgłoszone następujące kandydatury:
1. Krystyna Dutkiewicz
2. Janina Smolarek
Ze względu na brak innych kandydatur zamknięto listę proponowanego składu Komisji Uchwał i Wniosków. Kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie, po czym również kandydatury poddano pod głosowanie, gdzie w głosowaniu jawnym uzyskali jednogłośność. Komisje otrzymały zalecenie ukonstytuowania się i przystąpienia do pracy.
Przechodząc do następnego punktu porządku obrad prezes Zarządu – Wiesław Radojewski przedstawił sprawozdania merytoryczne i finansowe z działalności Zarządu Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury za rok 2024, po czym Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej - Halina Bolesławska przedstawiła sprawozdanie Komisji Rewizyjnej za 2024 r. a Przewodniczący Sądu Koleżeńskiego – Wiesław Wojciechowski (w związku z powikłaniami gardłowymi) poprosił koleżankę Annę Czubską o odczytanie w jego imieniu sprawozdania tego statutowego organu za 2024 r.
Po przedstawieniu sprawozdań prezes Zarządu Wiesław Radojewski przedstawił projekt planu pracy Zarządu na 2025 r. szczegółowo komentując wybrane tematy. Wszystkie odczytane dokumenty przekazano protokolantowi i stanowią załączniki do niniejszego Protokołu.
Następnie głos zabrała Sekretarz Komisji Mandatowej – Maria Jolanta Bartosiewicz stwierdzając, że na podstawie listy obecności członków Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury, w zebraniu bierze udział 24 członków z 35 członków Stowarzyszenia, co stanowi 68,57 % ogólnej liczby członków, czyli zgodnie z §22 Statutu Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury - Walne Zebranie Sprawozdawcze jest prawomocne i może podejmować uchwały. Sprawozdanie Komisji Mandatowej i lista obecności stanowią załącznik do niniejszego Protokołu.
Następnie Przewodniczący otworzył dyskusję nad przedstawionymi dokumentami - objętymi porządkiem obrad. Prezes Zarządu przedstawił dodatkowy komentarz dotyczący funkcjonowania Stowarzyszenia, nurtujących problemów. Zachęcał członków do przesyłania materiałów, które można byłoby zaprezentować na stronie internetowej Stowarzyszenia. Dyskutowano również na temat finansów w tym składki członkowskiej w Stowarzyszeniu.
W dalszej części Przewodniczący Zebrania przedstawiał kolejne projekty Uchwał w sprawach objętych porządkiem obrad, które kolejno były poddane pod głosowanie jawne.
Uchwała nr 1 - Zatwierdzenie sprawozdania z działalności
merytorycznej Zarządu Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury za 2024 r. –
przyjęta jednogłośnie (głosowało 24 członków)
Uchwała nr 2 - Zatwierdzenie sprawozdania finansowego Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury za 2024 r. – przyjęta jednogłośnie (głosowało 24 członków)
Uchwała nr 3 - Zatwierdzenie sprawozdania Komisji Rewizyjnej Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury za 2024 r. – przyjęta jednogłośnie. (głosowało 24 członków)
Uchwała nr 4 - Zatwierdzenie sprawozdania Sądu Koleżeńskiego za 2024 r. – przyjęta jednogłośnie. (głosowało 24 członków)
Uchwała nr 5 - Przyjęcie Planu pracy na 2025 r. – przyjęta jednogłośnie. (głosowało 24 członków)
Uchwała nr 6 - Decyzja o pokryciu straty netto w wysokości 501,50 zł wynikającego z rachunku zysków i strat za 2024 r. - z zysku lat ubiegłych, który jest kumulowany w funduszu podstawowym – przyjęta jednogłośnie. (głosowało 24 członków)
Uchwała nr 7 - w sprawie składki członkowskiej w wysokości 120 zł w 2026 r oraz wpisowego w wysokości 50 zł od dnia uchwalenia – przyjęta nie jednogłośnie. (głosowało 24 członków w tym 22 za i 2 wstrzymało się od głosu)
Po tym Przewodniczący Zebrania ogłosił dyskusję programową, w której zostało wyjaśnionych szereg szczegółów nurtujących członków. Dyskutowano na temat organizacji wystaw w Galerii Art Lubin (wniosek Marii Jolanty Bartosiewicz), organizacji wystawy z tematem Lubina w Centrum Kultury MUZA (wniosek Jolanty Baczewskiej), organizacji pleneru górskiego i przygotowania wystawy poplenerowej (wniosek Alicji Maćkowiak), jak również przygotowania Konkursu literacko – plastycznego dla uczczenia 80 rocznicy śmierci Marii Pawlikowskiej Jasnorzewskiej (wniosek Czesława Prenety). Również podejmowana była dyskusja na temat wystawy świątecznej planowanej w grudniu z wykorzystaniem rękodzielnictwa (wniosek Zofii Kilimnik). Na wszystkie nurtujące pytania odpowiedzi udzielił prezes Zarządu – Wiesław Radojewski.
Następnie przystąpiono do zgłaszania kandydatów na: członków Komisji Rewizyjnej i Sądu
Koleżeńskiego. Głosowanie prowadziła Komisja Skrutacyjna, potwierdzając
protokołem.
· Do Komisji Rewizyjnej zgłoszono 3 kandydatury: ponownie Halinę Bolesławską z 24 glosami za, oraz ponownie Mieczysławę Bulerską z 24 głosami za i Annę Czubską z 24 głosami za. Również wybrani do Komisji Rewizyjnej przed glosowaniem wyrazili zgodę na kandydowanie do powyższej komisji..
· Do Sądu Koleżeńskiego zgłoszono również 3 kandydatury: ponownie Wiesława Wojciechowskiego – 24 głosy za oraz Czesława Prenetę i Marię Galubę, którzy również otrzymali po 24 głosy za.
Protokół Komisji Skrutacyjnej stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Wszyscy nowo wybrani do władz Stowarzyszenia złożyli ustne oświadczenie wyrażając zgodę na powołanie ich do organu nadzoru Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury z siedzibą przy ul. Komisji Edukacji Narodowej 6a w Lubinie, oświadczając jednocześnie, że są osobami pełnoletnimi i posiadającymi pełną zdolność do czynności prawnych.
W związku z powyższym sformalizowano i przyjęto kolejne uchwały
Uchwała nr 8 - W związku z upływającą kadencją do Komisji Rewizyjnej weszli: Halina Bolesławska, Mieczysława Bulerska i Anna Czubska.
Uchwała nr 9 - W związku z upływającą kadencją do Sądu Koleżeńskiego weszli: Wiesław Wojciechowski, Czesław Preneta i Maria Galuba.
Członkowie nowo wybranej Komisji Rewizyjnej ustalili, że przewodzić im będzie ponownie Halina Bolesławska, członkowie nowo wybranego Sadu Koleżeńskiego ponownie powierzyli przewodnictwo Wiesławowi Wojciechowskiemu.
Przewodnicząca Komisji Uchwał i Wniosków – Krystyna Dutkiewicz przedstawiła końcowy Protokół Komisji Uchwał i Wniosków, do którego nikt nie wniósł zastrzeżeń. Protokół został przyjęty jednogłośnie. Protokół Komisji Uchwał i Wniosków oraz wymienionych wyżej 9 Uchwał stanowią integralną część niniejszego Protokołu.
Na zakończenie Przewodniczący Walnego Zebrania - wobec wyczerpania
porządku obrad podziękował wszystkim przybyłym na Walne Zebranie Lubińskiego
Stowarzyszenia Twórców Kultury i ogłosił zakończenie obrad.
Protokolant Przewodniczący
Walnego Zebrania Walnego Zebrania
Elżbieta Jankowska-Ptak Jan Chronowski
Lubin dn. 19 maja 2025 r