Narodowy Instytut
|
Roczne uproszczone sprawozdanie merytoryczne z działalności organizacji pożytku publicznego
| ||||||||||
| za rok 2021 | ||||||||||
| • Formularz należy wypełnić w języku polskim; • Sprawozdawca wypełnia tylko przeznaczone dla niego białe pola; • W trakcie wypełniania formularza istnieje możliwość dodawania wierszy oraz zawijania tekstów w polach; • We wszystkich polach, w których nie będą wpisane odpowiednie informacje, należy wstawić pojedynczy znak myślnika (-)
| ||||||||||
| Data zamieszczenia sprawozdania 2022-07-14 | ||||||||||
| I. I. Dane organizacji pożytku publicznego | ||||||||||
| 1. Nazwa organizacji | LUBIŃSKIE STOWARZYSZENIE TWÓRCÓW KULTURY | |||||||||
| 2. Adres siedziby i dane kontaktowe | Kraj POLSKA | Województwo DOLNOŚLĄSKIE | Powiat LUBIŃSKI | |||||||
| Gmina LUBIN | Ulica KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ | Nr domu 6A | Nr lokalu | |||||||
| Miejscowość LUBIN | Kod pocztowy 59-300 | Poczta LUBIN | Nr telefonu 606791824 | |||||||
| Nr faksu | E-mail lstk.lubin@gmail.com | Strona www www.lstk.pl | ||||||||
3. Data rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym | 2001-12-10 |
| |||||||||
4. Data uzyskania statusu organizacji pożytku publicznego | 2006-05-26 |
| |||||||||
5. Numer REGON | 39094790600000 6. Numer KRS 0000070831 |
| |||||||||
7. Skład organu zarządzającego organizacji (Należy wpisać imiona, nazwiska oraz informacje o funkcji pełnionej przez poszczególnych członków organu zarządzającego) | Imię i nazwisko | Funkcja | Wpisany do KRS |
| |||||||
Wiesław Radojewski | Przewodniczący | TAK |
| ||||||||
Krystyna Dutkiewicz | Wiceprzewodnicząca | TAK |
| ||||||||
Joanna Podgórska | Skarbnik | TAK |
| ||||||||
| Elżbieta Jankowska-Ptak | Sekretarz | TAK |
| |||||||
Maria Urszula Urbaniak | Członek | TAK |
| ||||||||
8. Skład organu kontroli lub nadzoru organizacji (Należy wpisać imiona, nazwiska oraz informacje o funkcji pełnionej przez poszczególnych członków organu kontroli lub nadzoru) | Imię i nazwisko | Funkcja | Wpisany do KRS |
| |||||||
Halina Bolesławska | Przewodnicząca | TAK |
| ||||||||
Janina Smolarek | Członek | TAK |
| ||||||||
Zofia Kilimnik | Członek | TAK |
| ||||||||
II. Charakterystyka działalności organizacji pożytku publicznego w okresie sprawozdawczym
|
1. Opis działalności pożytku publicznego |
|
Cele i zakres działalności statutowej
Lubińskie Stowarzyszenie Twórców Kultury jest organizacją pozarządową, nie nastawioną na zysk, działającą na rzecz rozwoju nieprofesjonalnych artystów kultury robotniczej, prowadzącą działalność pożytku publicznego. Stowarzyszenie działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 7.04.1989r. - prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. Nr 79, poz.855 z 2001r. z późniejszymi zmianami) oraz w oparciu o ustawę z dnia 24.04.2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie(Dz. U. Nr 96, poz. 873 z późniejszymi zmianami).
Celem stowarzyszenia jest stworzenie warunków dla rozwoju nieprofesjonalnych twórców, dążenie do powszechnego uznania twórczości robotniczej, jako istotnego nurtu w kulturze narodowej, w szczególności: a. działalność w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej oraz kulturowej b. działań na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami, c. działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych d. prowadzenie działalności popularyzującej twórczość artystów z naszego regionu: wystawy, plenery, e. warsztaty f. pomoc w podnoszeniu kwalifikacji zawodowych i doskonalenia warsztatu twórczego członków g. stowarzyszenia h. wspieranie organizacyjne i finansowe inicjatyw członków stowarzyszenia i. prowadzenie działalności wydawniczej propagującej twórczość członków stowarzyszenia j. inicjowanie i popularyzowanie uczestnictwa członków stowarzyszenia w konkursach, przeglądach i k. festiwalach dorobku twórczego l. współpraca z mediami w celu uzyskania możliwości prezentowania dorobku członków stowarzyszenia
Dla realizacji ww. celów stowarzyszenie prowadzi działalność statutową w zakresie: a. kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji b. działań na rzecz integracji europejskiej c. działalności charytatywnej d. działalności na rzecz mniejszości narodowych e. działalności na rzecz osób niepełnosprawnych f. nauki, edukacji oświaty oraz wychowania g. krajoznawstwa oraz wypoczynku dzieci i młodzieży h. pomocy ofiarom katastrof, klęsk żywiołowych i. promocji i organizacji wolontariatu j. promocji zatrudnienia i aktywizacji zawodowej osób pozostających bez pracy
Charakterystyka działalności:
Członkowie Stowarzyszenia to przeważnie ludzie wywodzący się ze środowiska górniczego, jak również młodzi twórcy naszego region, pogłębiający swoje pasje i poszukujący nowych inspiracji. Od paru lat stowarzyszenie uczestniczy w różnych akcjach charytatywnych. W roku 2012 twórcy naszego stowarzyszenia przekazali prace na aukcję charytatywną wspierającą lubińskie hospicjum. W 2014 roku za swoje dokonania i działalność Lubińskie Stowarzyszenie Twórców Kultury otrzymało Skrzydła NGO. W 2021 r. Stowarzyszenie obchodziło jubileusz XX-lecia istnienia, na którym wielu członków otrzymało uznanie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w postaci honorowych odznak „Za zasługi dla Kultury Polskiej”. Stowarzyszenie kontynuowało działania wspierające swoich członków poprzez organizację plenerów, spotkań warsztatowych, jak również było organizatorem wystaw, w tym poplenerowych. Przed wszystkimi organizowanymi wystawami odbywały się spotkania tematyczne, które pozwoliły na wymianę doświadczeń, gdyż należy wspomnieć, iż w Stowarzyszeniu występuje tzw. wielopokoleniowość. Dzielenie się swoja wiedzą i pasją z młodymi ludźmi pokazało, jak sztuka może wypełnić ich wolny czas. Działalność Zarządu:
Zarząd Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury działał w 5-cio osobowym składzie i realizował określone zadania zgodnie ze statutem. Działalność Stowarzyszenia w roku sprawozdawczym była mocno ograniczona ze względu na pandemię związaną z COVID 19. Zarząd występował do jednostek samorządowych w celu uzyskania dotacji - jako uczestnik organizowanych konkursów, jednakże dotację otrzymał jedynie z Urzędu Miasta, a jej rozliczenie nastąpiło w ustalonym terminie. W projekcie tym brali udział artyści ze Stowarzyszenia mając przez to możliwość zdobywania doświadczeń, ale także przekazywania tych doświadczeń młodym pokoleniom. Poprzez przygotowanie i udział w wielu wystawach, mimo pandemii - artyści mieli możliwość promowania Zagłębia Miedziowego w regionie. Promowali również swój wizerunek, otrzymując niejednokrotnie duże uznanie. Zarząd LSTK odbywał cykliczne, zarówno zdalne jak i stacjonarne posiedzenia Zarządu, rozwiązując bieżące problemy, bądź ustalając plany działania. W posiedzeniach tych zawsze uczestniczyła Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej - przez co mogła na bieżąco kontrolować działalność Zarządu, a także występować z głosem doradczym. Zarząd wspomógł swoich członków poprzez rezerwację miejsc, do uczestnictwa w lokalnych festiwalach i kiermaszach („Festiwal Sztuk Wszelakich i Rękodzieła”, Kiermasz Bożonarodzeniowy”, „Manufaktura Świąteczna”, „Targowisko Sztuki” itp.). Zarząd w ubiegłym roku zawarł nową umowę z Centrum Działań Twórczych, związaną z udostępnieniem pomieszczenia do odbywania cyklicznych Zebrań. Działalność finansowa odbywała się bezgotówkowo za pośrednictwem konta założonego w mBanku. Zarząd sukcesywnie redaguje i prowadzi kronikę. Skutecznie funkcjonuje strona internetowa, gdzie są podawane najważniejsze wydarzenia i informacje dotyczące Stowarzyszenia. www.lstk.pl Prowadzona jest również strona na portalu społecznościowym FACEOBOOK.
|
1.2. Ważniejsze działania twórcze: |
1. Plener artystyczny w okolicach Bolkowa Z początkiem lipca artyści z Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury uczestniczyli w dwudniowym plenerze artystycznym p.n. „Natura w obiektywie i malowana na płótnie” w ramach realizacji projektu zadania publicznego zawartego z Gminą Miejską Lubin. W dniach 5 - 6 lipca 2021 r. artyści z LSTK wyruszyli na dwudniowy plener w okolice Bolkowa. Po drodze zatrzymali się w Jaworze i zwiedzili ewangelicki Kościół Pokoju. Jednakże głównym celem było zwiedzanie Zamku w Bolkowie, gdzie na jego dziedzińcu artyści wykonali szereg prac artystycznych, szkiców i fotografii, nie tylko zabudowań, ale również wspaniałych, majestatycznych krajobrazów, widocznych z wyniosłego wzgórza, gdzie przed stuleciami wybudowano zamek. Uczestnicy pleneru wysłuchali również wykładu na temat historii zamku oraz jego położenia wśród wzniesień podgórza kaczawskiego, a przeprowadzone tam warsztaty wzbudzały chęć do działania oraz inspirowały twórców do wielkiego wyzwania jakim jest ukazanie walorów przyrodniczych i krajobrazowych tego regionu, a rejestracja najpiękniejszych krajobrazów, była wyzwaniem dla artystów (szczególnie fotografów), by zachować je dla przyszłych pokoleń jako dziedzictwo przyrodnicze tego regionu. Dydaktyczne forum dyskusyjne w grupie - na temat parków krajobrazowych, jako jednej z form ochrony przyrody w Polsce, odbyło się już w miejscu, gdzie zaplanowano nocleg, czyli w Sadach Dolnych. Artyści zwiedzili Zamek Książ, oraz Palmiarnię w Wałbrzychu. |
W dniach 9 -19 sierpnia 2021 r. artyści z Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury uczestniczyli w nadmorskim plenerze artystycznym w Rewalu. Tym razem tematem przewodnim pleneru była "Abstrakcja w nadmorskiej przestrzeni". Naszym punktem postoju był oddalony o prawie kilometr od plaży i morza - Pensjonat EUROBAŁTYK. Wspaniali gospodarze udostępnili nam znakomite warunki do wypoczynku i pracy twórczej. Już w drugim dniu odbył się długi wykład nawiązujący do tematu, który wygłosiła zaproszona na plener, instruktorka z Centrum Działań Twórczych w Lubinie - Pani Elżbieta Kochan. Artyści natychmiast zabrali się do pracy, przygotowując po kilka szkiców obrazów, które zostały pozytywnie ocenione pod koniec pleneru. Duże wyzwanie stanęło przed grupą fotografów, którzy także zaprezentowali wykonane zdjęcia związane z tematem. Swoje prace zaprezentowali również rękodzielnicy, którzy również mieli obowiązek wykazania się podczas pleneru. Czas wolny wypełniały spacery nadmorską promenadą uroczego Rewalu, a także nie obyło się bez kąpieli pośród morskich fal. |
4. Targowisko Sztuki Warsztaty, festiwal graffiti, koncerty, spektakle teatralne, food trucki – to zaledwie mały wycinek z atrakcji, jakie czekały na wszystkich, którzy 4 września pojawili się pod siedzibą Centrum Działań Twórczych. Zabawą dla całych rodzin - nowa lubińska instytucja kultury - otworzyła oficjalnie pierwszy rok swojej działalności. Swój udział w tym przedsięwzięciu mieli również artyści z Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury. Zaproszenie przyjęli malarze, którzy w formie plenerowej, na sztalugach, pokazowo tworzyli obrazy w różnorodnych technikach: oleju, pastelach, akrylu i akwareli. Wielość użytych technik i zróżnicowanie tematów wynikało z wnikliwej obserwacji artystów. Ich wrażliwość artystyczną ukształtowało najbliższe otoczenie, natomiast inspiracją było zakończenie lata.
5. Wystawa poplenerowa Od 19 października 2021 r w Centrum Kultury MUZA w Lubinie w "Galerii na piętrze" prezentowana była wystawa poplenerowa artystów z Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury. Wystawa już na początku zdobyła głębokie uznanie, ze względu na przestrzenne rozmieszczenie prac, w pomieszczeniu z dużą ilością naturalnego światła, wywierającego pozytywne wrażenie, zachęcające do odwiedzin. Lubińskie Stowarzyszenie Twórców Kultury w bieżącym roku, dwukrotnie zorganizowało wyjazdy plenerowe dla artystów. Jednym z nich był dwudniowy wyjazd w rejon Bolkowa, by utrwalać w obiektywie i na płótnie, krajobrazy Pogórza Kaczawskiego i Pogórza Wałbrzyskiego, a także zapoznać się z historią i architekturą Zamku w Bolkowie. Drugi plener to pejzaże nadmorskie. Tym razem podczas dziesięciodniowego pobytu w Rewalu, tematem przewodnim była „Abstrakcja w nadmorskiej przestrzeni”. Pod okiem doświadczonych wykładowców i instruktorów artyści wykonali szereg wspaniałych prac artystycznych, które wprowadzają do wnętrza energię i kolor, a przede wszystkim doskonale łączą się z innymi elementami aranżacji. Wystawa była prezentowana do 15 listopada.
6. Wystawa jubileuszowa z okazji XX-lecia istnienia LSTK W sali wystawowej Centrum Działań Twórczych w Lubinie - od 19 listopada 2021 r. można było zwiedzać wystawę prac artystycznych przygotowaną z okazji obchodów jubileuszu XX- lecia istnienia Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury. Wystawa nosiła nazwę "Nasze wyzwania - nasza pasja". Wystawa towarzyszyła uroczystemu spotkaniu jubileuszowemu, które odbyło się 26 listopada w sali widowiskowej Centrum Działań Twórczych. Artyści przygotowali swoje prace, wskazując w nich swoje najważniejsze myśli, akcentując jednocześnie swój dorobek w ostatnich dwóch dekadach. Prace swoje wystawili: malarze, fotograficy, ceramicy, rzeźbiarze i rękodzielnicy. Wystawa jak zawsze, wprowadza w zachwyt obserwatorów.
7. Gala jubileuszowa z okazji XX-lecia istnienia LSTK Jubileusz 20-lecia działalności Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury to dobra okazja na prezentację osiągnięć artystycznych oraz na wręczenie odznaczeń, wyróżnień i dyplomów dla artystów. Uroczysta gala jubileuszowa odbyła się w CDT w Lubinie w dniu 26 listopada 2021 r. Zaproszenie na tę niezwykłą uroczystość przyjęli: Prezydent Miasta Lubina, Dyrektor Wydziału Kultury Urzędu Marszałkowskiego na Dolnym Śląsku, Przewodnicząca Rady Powiatu Lubińskiego, dyrektorzy placówek kulturalnych z miasta Lubina, delegacja z WSTK, oraz wielu innych znamienitych gości. Spotkanie rozpoczęła młodzieżowa grupa wokalno-muzyczna z CDT, a zamiast okolicznościowego referatu, została przedstawiona prezentacja słowno-zdjęciowa, która zrobiła ogromne wrażenie wśród publiczności. Owa prezentacja przedstawiała osiągnięcia lubińskich artystów na przestrzeni ostatnich dwóch dekad. Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego przyznał odznaki honorowe „Zasłużony dla Kultury Polskiej” dla 4 artystów z LSTK. Prezydent Miasta Lubina wyróżnił kilku artystów, wspaniale oprawionymi dyplomami i przekazał wszystkim artystom z LSTK podziękowanie za dotychczasowy trud w upowszechnianiu kultury w Zagłębiu Miedziowym, życząc jednocześnie weny twórczej w kolejnych latach. Starosta Powiatu Lubińskiego również wyróżnił kilka osób, które w jego imieniu wręczyła artystom Przewodnicząca Rady Powiatu. Swoje uznanie wyraził Dyrektor Wydziału Kultury w Urzędzie Marszałkowskim na Dolnym Śląsku, wręczając kilka dyplomów przyznanych przez tę instytucję, życząc wszystkim artystom, by nie ustawali w dążeniu do celów i realizowali swoje pasje, tak jak robili to dotychczas. Nie zabrakło również jubileuszowego tortu, na który zaproszono wszystkich uczestników spotkania. Goście nie skąpili wyrazów uznania zwiedzając wystawę, przygotowaną przez artystów z tej okazji, gdzie wyeksponowane zostały ich prace, niektóre z nich zapierające dech w piersiach.
8. Manufaktura świąteczna 4 grudnia 2021 r. Centrum Działań Twórczych zorganizowało wyjątkowe wydarzenie pod nazwą: "Manufaktura świąteczna". Było to prawdziwe święto handmade. Na warsztatach uczestnicy pracowali nad ozdobami świątecznymi i własnoręcznie przygotowanymi upominkami. W imprezie tej nie zabrakło akcentu Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury. Kilku artystów wzięło udział w "Kiermaszu Rękodzieła", gdzie pośród świątecznego nastroju, niczym w "gaju choinkowym", mogli zaprezentować swoje prace, dodając uroku temu wspaniałemu przedsięwzięciu.
9. Wystawa "Nie zapomnimy - 40 rocznica ogłoszenia stanu wojennego" Lubińskie Stowarzyszenie Twórców Kultury w grudniu 2021 r. przygotowało kolejną wystawę historyczną w Centrum Kultury MUZA. Wystawa nosi tytuł „Nie zapomnimy – 40-ta rocznica ogłoszenia stanu wojennego”. Honorowy patronat na zorganizowaną przez LSTK wystawą objął Starosta Powiatu Lubińskiego – Pan Adam Myrda. Hasło „Nie zapomnimy” jest także przesłanką by utrwalić fakty z tamtych czasów co może być lekcją historii, która przybliży wiedzę na temat wydarzeń, które miały miejsce czterdzieści lat temu. Artystów z Lubińskiego Stowarzyszenia Twórców Kultury nurtuje pytanie: jak odbierają to dzisiejsze pokolenia? Czy w dobie ekspansji komputerów - po czterdziestu latach jest możliwe zachowanie w pamięci wydarzeń, które były zaczątkiem wyzwolenia naszego Kraju spod sowieckiej okupacji? Dlatego też przygotowana przez artystów wystawa, ma przede wszystkim dotrzeć do młodego pokolenia, oddać hołd bohaterom tamtych czasów i utrwalić pamięć o wydarzeniach, które przyczyniły się do demokratycznych zmian w Polsce z wiarą, że będzie ona niezwykłym świadectwem tych trudnych czasów i znakomitą ofertą edukacyjną, nie tylko dla ludzi młodych, ale i dorosłych odbiorców. Przygotowania do tej wystawy trwały od dawna i w przekonaniu, że jak w poprzednim roku - wystawa poświęcona „100 rocznicy Cudu nad Wisłą” – tak i ta poświęcona wydarzeniom, tym sprzed 40 lat - będzie kontynuacją zagadnień, które nigdy nie straciły i nie stracą na swojej aktualności. Wystawa była prezentowana w CK MUZA w „Galerii na Piętrze” w dniach od 10 grudnia 2021 r. do 20 stycznia 2022 r.
|
1.3. Zasięg terytorialny faktycznie prowadzonej przez organizację działalności pożytku publicznego | □ najbliższe sąsiedztwo (osiedle, dzielnica, sołectwo, wieś, przysiółek) □ gmina □ województwo □ kilka gmin □ kilka województw □ powiat □ cały kraj □ kilka powiatów □ poza granicami kraju | |||||
2. Informacja dotycząca liczby odbiorców działań organizacji pożytku publicznego w okresie sprawozdawczym | ||||||
2.1. Liczba odbiorców działań organizacji
Należy oszacować liczbę odbiorców działań organizacji w okresie sprawozdawczym, w podziale na osoby fizyczne i osoby prawne) | Osoby fizyczne | 800 |
| |||
Osoby prawne | 20 | |||||
2.2. Informacje na temat odbiorców innych, niż wymienieni w pkt 2.1., na rzecz których działała organizacja (Np. zwierzęta, zabytki) |
| |||||
3. Informacja dotycząca przedmiotu działalności nieodpłatnej pożytku publicznego organizacji w okresie sprawozdawczym | ||||||
3.1. Organizacja prowadziła działalność nieodpłatną pożytku publicznego |
□ Tak □ Nie | |||||
3.2. Należy wskazać nie więcej niż 3 najważniejsze, pod względem wielkości wydatkowanych środków, sfery
działalności pożytku publicznego, o których mowa w art. 4 ust. ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o
działalności pożytku publicznego /' o wolontariacie, zaczynając od najważniejszej, wraz z odnoszącym się do
nich przedmiotem działalności
|
| ||||||
Lp. | Sfera działalności pożytku publicznego | Przedmiot działalności | Szacunkowe koszty poniesione z 1% podatku dochodowego od osób fizycznych w
ramach sfery |
|
kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego |
Celem stowarzyszenia jest stworzenie warunków dla rozwoju nieprofesjonalnych twórców, dążenie do powszechnego uznania twórczości robotniczej, jako istotnego nurtu w kulturze narodowej. Członkowie Stowarzyszenia to przeważnie ludzie wywodzący się ze środowiska górniczego będący na emeryturze lub rencie pogłębiający swoje pasje i poszukujący nowych inspiracji. Stowarzyszenie kontynuowało działania wspierające swoich członków poprzez organizację plenerów, spotkań warsztatowych, jak również było organizatorem wystaw w tym poplenerowych. Ponadto stowarzyszenie udziela pomocy zakupując niezbędne materiały i do pracy artystycznej (sztalugi, podobrazia, farby, ramy i oprawy itp.) dla swoich członków, szczególnie dla tych, którzy nie posiadają zasobnych portfeli. Od paru lat stowarzyszenie uczestniczy w różnych akcjach charytatywnych. W roku 2012 twórcy naszego stowarzyszenia przekazali prace na aukcję charytatywną wspierającą lubińskie hospicjum. W 2014 roku za swoje dokonania i działalność Lubińskie Stowarzyszenie Twórców Kultury otrzymało Skrzydła NGO. |
3 000,00 zł |
4. Informacja dotycząca przedmiotu działalności odpłatnej pożytku publicznego organizacji w okresie sprawozdawczym | ||||
4.1. Organizacja prowadziła działalność odpłatną pożytku publicznego | □ Tak □ Nie | |||
4.2. Należy wskazać nie więcej niż3 najważniejsze, pod względem wielkości wydatkowanych środków, sfery działalności pożytku publicznego, o których mowa w art. 4 ust. l ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego /' o wolontariacie ,zaczynając od najważniejszej, wraz z odnoszącym się do nich przedmiotem działalności | ||||
Lp. | Sfera działalności pożytku publicznego | Przedmiot działalności | Szacunkowe koszty poniesione z 1% podatku dochodowego od osób fizycznych w ramach sfery | |
5. Informacja dotycząca działalności gospodarczej organizacji w okresie sprawozdawczym | ||||
5.1. Organizacja prowadziła działalność gospodarczą | □ Tak □ Nie | |||
5.2. Należy podać informację na temat przedmiotu działalności gospodarczej organizacji wraz z opisem tej działalności w okresie sprawozdawczym, a także kodu(-ów) PKD 2007 odpowiadającego tej działalności. Jeżeli organizacja prowadzi więcej niż 3 rodzaje działalności gospodarczej wa klasyfikacji PKD. należy podać informację na temat3 głównych rodzajów działalności (podanie maksymalnie 3 kodów),zaczynając od głównego przedmiotu działalności | ||||
Lp. | Numer Kodu (PKD) | Przedmiot i opis działalności | ||
III. Ogólne informacje o uzyskanych przychodach i poniesionych kosztach w okresie sprawozdawczym | ||||
1. Informacja o przychodach organizacji | ||||
1.1. Łączna kwota przychodów organizacji ogółem (zgodnie z rachunkiem zysków i strat) | 30 799,70 zł | |||
a) przychody z działalności nieodpłatnej pożytku publicznego | 3 109,70 zł | |||
b) przychody z działalności odpłatnej pożytku publicznego | 0,00 zł | |||
c) przychody z działalności gospodarczej | 0,00 zł | |||
d) pozostałe przychody (w tym przychody finansowe) | 27 690,00 zł | |||
1.2. Łączna kwota dotacji ze źródeł publicznych ogółem | 5 000,00 zł | |||
1.3. Łączna kwota przychodów z darowizn (od osób fizycznych i osób prawnych) ogółem | 20 170,00 zł | |||
2. Informacja o kosztach organizacji | ||||
2.1. Łączna kwota kosztów organizacji ogółem (zgodnie z rachunkiem zysków i strat) | 31 076,01 zł | |||
2.2. Informacja o poniesionych kosztach: | ||||
a) koszty z tytułu prowadzenia nieodpłatnej działalności pożytku publicznego | 3 109,70 zł | |||
b) koszty z tytułu prowadzenia odpłatnej działalności pożytku publicznego | 0,00 zł | |||
c) koszty z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej | 0,00 zł | |||
d) koszty administracyjne | 991,77 zł | |||
e) pozostałe koszty (w tym koszty finansowe) | 26 974,54 zł | |||
3. Wynik finansowy na całości działalności organizacji pożytku publicznego w okresie sprawozdawczym
| -276,31 zł | |||||
4. Informacje o uzyskanym przychodzie z 1% podatku dochodowego od osób fizycznych oraz o poniesionych kosztach z tych środków
| ||||||
4.1. Przychody z 1% podatku dochodowego od osób fizycznych
| 3 109,70 zł | |||||
4.2. Wysokość kwoty pochodzącej z 1% podatku dochodowego od osób fizycznych wydatkowanej w okresie sprawozdawczym ogółem
| 3 109,70 zł | |||||
4.3. Działania, w ramach których poniesiono koszty ze środków pochodzących z 1% podatku dochodowego od osób fizycznych w okresie sprawozdawczym (w szczególności określone w pkt ll.l.l), oraz kwoty przeznaczone na te działania
| ||||||
1 | Opłaty wynikające z działań statutowych, szczególnie dla najniżej uposażonych członków Stowarzyszenia podczas realizacji zadania statutowego: plener twórczy i wystawa pn. "Abstrakcja w nadmorskiej przestrzeni", wystawa „Nie zapomnimy – 40 rocznica ogłoszenia stanu wojennego” oraz zakup niezbędnych materiałów dla członków Stowarzyszenia. | 3 109,70 zł | ||||
IV. Korzystanie z uprawnień w okresie sprawozdawczym
| ||||||
1. Organizacja korzystała z następujących zwolnień (Należy wskazać jedną lub więcej pozycji. W przypadku zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych - dodatkowo podać kwotę)
| □ z podatku dochodowego od osób prawnych 0,00 zł □- z podatku od nieruchomości □ z podatku od czynności cywilnoprawnych □ z podatku od towarów i usług □ z opłaty skarbowej □ z opłat sądowych □ z innych zwolnień, jakich: □ nie korzystała
| |||||
2. Organizacja korzystała z prawa do nieodpłatnego informowania przez jednostki publicznej radiofonii i telewizji o prowadzonej działalności nieodpłatnej pożytku publicznego, zgodnie z art. 23a ust. 1 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji | □ Tak □ Nie | |||||
3. organizacja korzystała z uprawnienia do nabycia na szczególnych zasadach prawa własności lub prawa użytkowania wieczystego nieruchomości z zasobu Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego, lub zawarła na preferencyjnych warunkach z podmiotami publicznymi umowy użytkowania, najmu, dzierżawy lub użyczenia i przysługuje jej w odniesieniu do tych nieruchomości następujące prawo:
(Należy wskazać jedną lub więcej pozycji) | □ własność □ użytkowanie wieczyste □ najem □ użytkowanie □ użyczenie □ dzierżawa □ nie korzystała | |||||
V. Personel organizacji pożytku publicznego w okresie sprawozdawczym |
|
1. Pracownicy oraz osoby zatrudnione na podstawie umowy cywilnoprawnej | |
1.1. Liczba osób zatrudnionych w organizacji na podstawie stosunku pracy (Należy uwzględnić wszystkie osoby zatrudnione w organizacji na podstawie stosunku pracy (etat lub część etatu) w okresie sprawozdawczym, nawet jeżeli obecnie nie są już zatrudnione w organizacji) | 0 osób |
1.2. Przeciętna liczba zatrudnionych w organizacji na podstawie stosunku pracy w przeliczeniu na pełne etaty (Aby określić przeciętne zatrudnienie należy zsumować wszystkie osoby zatrudnione na podstawie stosunku pracy w poszczególnych miesiącach w okresie sprawozdawczym (wraz z ułamkami odpowiadającymi części , np. 0,5 w przypadku osoby zatrudnionej na pół etatu), dodać do siebie sumy zatrudnionych z 12 miesięcy /' podzielić przez 12. Wynik wpisać z dokładnością do 2 miejsca po przecinku) | 0 etatów |
1.3. Liczba osób zatrudnionych w organizacji na podstawie umowy cywilnoprawnej (Jeżeli kilka umów cywilnoprawnych było wykonywanych przez jedną osobę, to dana osoba powinna być policzona tylko raz) | 0 osób |
2. Członkowie
| ||
2.1. Organizacja posiada członków | □ Tak □ Nie
| |
2.2. Liczba członków organizacji wg stanu na ostatni dzień roku sprawozdawczego | 28 osób fizycznych | |
0 osób prawnych | ||
3. Wolontariat w okresie sprawozdawczym | |
3.1. Organizacja korzystała ze świadczeń wykonywanych przez wolontariuszy (Zgodnie z ustawą z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego /' o wolontariacie, wolontariuszami są osoby wykonujące nieodpłatnie /' dobrowolnie pracę na rzecz organizacji, niezależnie od tego, czy są to osoby niezwiązane z organizacją, członkowie, pracownicy, osoby świadczące usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej czy przedstawiciele władz organizacji) | □ Tak □ Nie |
3.2. Liczba wolontariuszy wykonujących świadczenie na rzecz organizacji w okresie sprawozdawczym (Każdy wolontariusz powinien być Uczony tylko raz, niezależnie od liczby świadczeń wykonanych na rzecz organizacji w okresie sprawozdawczym i czasu pracy) | 10 osób |
VI. Wynagrodzenia w okresie sprawozdawczym | |
1. łączna kwota wynagrodzeń (brutto) wypłaconych przez organizację w okresie sprawozdawczym | 0,00 zł |
a) z tytułu umów o pracę | 0,00 zł |
b) z tytułu umów cywilnoprawnych | 0,00 zł |
2. Wysokość przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia (brutto) wypłaconego pracownikom organizacji, wliczając wynagrodzenie zasadnicze, nagrody, premie i inne świadczenia, oraz osobom świadczącym usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej (Aby określić przeciętne miesięczne wynagrodzenie należy: 1. zsumować wszystkie kwoty wynagrodzeń wypłacone w ciągu roku sprawozdawczego (wliczając wynagrodzenie zasadnicze, nagrody, premie /' inne świadczenia oraz umowy cywilnoprawne); 2. Podzielić zsumowaną kwotę przez 12 (miesięcy) 3. podzielić przez liczbę pracowników) | 0,00 zł |
3. Wysokość najwyższego (jednostkowego) miesięcznego wynagrodzenia (brutto) wypłaconego pracownikowi organizacji, wliczając wynagrodzenie zasadnicze, nagrody, premie i inne świadczenia, oraz osobie świadczącej usługi na podstawie umowy cywilnoprawnej | 0,00 zł |
VII. Informacja o działalności zleconej organizacji pożytku publicznego przez organy administracji publicznej w okresie sprawozdawczym | |
1. Organizacja realizowała zadania zlecone przez organy jednostek samorządu terytorialnego | □ Tak □ Nie |
2. W okresie sprawozdawczym organizacja realizowała zadania zlecone przez organy administracji rządowej lub państwowe fundusze celowe | □ Tak □ Nie |
VIII. Informacje o kontrolach przeprowadzonych w organizacji przez organy administracji publicznej w okresie sprawozdawczym | ||
L.p.
| Organ kontrolujący | Liczba kontroli |
IX. Dodatkowe informacje (Można wpisać w poniższe pole inne informacje, którymi organizacja chciałoby podzielić się z opinią publiczną) | |||
Stowarzyszenie nie posiada żadnych akcji i innych udziałów w Spółkach. Stowarzyszenie nie jest fundatorem innych stowarzyszeń i fundacji. W roku 2021 nie przeprowadzono żadnych kontroli | |||
Imię i nazwisko osoby upoważnionej lub imiona i nazwiska osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu organizacji | Wiesław Radojewski – przewodniczący Krystyna Dutkiewicz - wiceprzewodnicząca | Data wypełnienia sprawozdania | 2022-07-05 |